Jeżeli masz jakieś nurtujące Cię pytania, chcesz uzyskać dokładne informacje lub po prostu chcesz się z nami skontaktować - skorzystaj z formularza kontaktu dostępnego tutaj.
Rola technologii RFID w handlu detalicznym - poprawa efektywności i doświadczenia klienta
Technologia identyfikacji radiowej RFID zajmuje coraz ważniejsze miejsce w gałęziach opanowanych przez handel detaliczny. Dlaczego znakowanie RFID przekłada się na coraz lepsze wyniki przedsiębiorstw działających w branży retail? Poznaj największe zalety technologii RFID.
Koniec z nieporozumieniami na linii klient - sprzedawca
Potrzeby konsumentów dynamicznie się zmieniają. Dzisiaj większość z nich chce wiedzieć, czy zakupiony towar został już wysłany i kiedy dotrze do miejsca docelowego. Sprostanie wymaganiom młodych klientów nie zawsze jest łatwe. Na szczęście przedsiębiorcom pomagają nowoczesne rozwiązania dla sklepów detalicznych, takie jak znakowanie RFID. Technologia identyfikacji radiowej pozwala na ograniczenie zbędnego bufora zapasów i umożliwia monitorowaniestanów magazynowych. Lepsza kontrola asortymentu eliminuje nieporozumienia na linii klient-sprzedawca oraz znacznie usprawnia proces przetwarzania zwrotów.
Nieocenione wsparcie przy procesie inwentaryzacji
Czytniki RFID to ogromne usprawnienie procesu inwentaryzacji magazynów oraz sklepów. Dzięki rozwiązaniom bazującym na łączności radiowej można podnieść dokładność identyfikacji zasobów aż do 95%. Etykietowanie RFID znacznie ogranicza ryzyko wystąpienia niedoborów asortymentu, a sprzedawcy prowadzący handel detaliczny w oparciu o tę technologię decydują się na znaczne zmniejszenie stanu zapasów. Sprzedawca wykorzystujący fale radiowe może pozyskiwać informacje bez konieczności fizycznego kontaktu z produktem. Dzięki temu zarządzanie stanami magazynowymi staje się o wiele łatwiejsze i mniej czasochłonne.
Obniżenie strat i lepsze wyniki sprzedażowe
Zabezpieczenie towaru w sklepie stacjonarnym to dla większości przedsiębiorców sprawa priorytetowa. Jak uchronić się przed kradzieżami, które w skali roku mogą generować poważne straty? Czytniki RFID coraz częściej stają się skutecznymi bramkami antykradzieżowymi. System wykrywa sygnał nadawany przez etykietę, która nie została zdezaktywowana i alarmuje o próbie oszustwa. Technologia RFID przyczynia się także do poprawy wyników sprzedażowych, która wynika z większego zainteresowania potrzebami klientów - innowacyjne rozwiązania umożliwiają na przykład wprowadzenie nowoczesnych przymierzalni, które ograniczają długie kolejki. Przyspieszenie procesu finalizacji zakupu może być atrakcyjną zachętą dla potencjalnych klientów.
Wiele wskazuje na to, że technologia RFID wciąż będzie się rozprzestrzeniać w handlu detalicznym, a także z powiązanymi z nim przesyłkami kurierskimi. Ciągła optymalizacja asortymentu i kontrola zapasów podnosi satysfakcję konsumenta i przyczynia się do lepszych wyników sprzedażowych.